Workshop kring säkerhet på NannyNu! | Nanny.nu
Nanny.nu

Barnpassning i världsklass – Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala – Barnvakt – Barnflicka – Babysitter

Workshop kring säkerhet på Nannynu!

Publicerat | mars 11, 2011 | Kommentarer inaktiverade för Workshop kring säkerhet på Nannynu!

Fokus på säkerhet

För Nannynu! är säkerhet och kvalité två ledord och med över 1000 nöjda kunder som fått bra barnvakter av oss så vet vi att vi gör mycket rätt. Men självklart skall man alltid se över saker så vi körde en workshop kring säkerhet där vi läste igenom våra säkerhetsdokument och krisplaner och spånade kring vad vi gör bra, vad vi kan bli bättre på och vilka rutiner som måste ses över och ändras. Det är något vi gör med jämna mellanrum. Vi hade bra diskussioner under denna workshop kring säkerhet och hur vi skall se till att alla rutiner och checklistor följs eftersom det kommer in ca 30 nya barnvakter i veckan och ungefär lika många kunder.

Jeanette bokade sedan möte med polisen för att diskutera om det är något som vi skall tillägga eller göra bättre. I morse hade Jeanette möte med polismästaren och det var ett mycket bra och givande möte där vi fick deras syn på hur vi kan arbeta. När han läst vårt dokument fick vi tummen upp, det var inget han tyckte att vi kunde göra bättre. Det känns skönt att veta att vi nu gör allt som vi kan göra för att säkerheten skall vara på topp.

Nästa vecka blir det liknande diskussion med vår advokat.

I korta drag så var det bara en ny säkerhetsrutin som kom till och det var kontroll av legitimation. De andra rutinerna fanns redan på plats. Läs hela listan nedan.

  1. När ansökan kommer in googlar vi personen.
  2. Under intervjun kontrollerar vi legitimation och tar en kopia på legitimationen för att säkerställa att den person som kommer till oss är den som han/hon utger sig för att vara. NY
  3. Vi har väldigt duktiga rekryterare som genomför en gedigen rekryteringsprocess och är experter på att se vilka barnvakter som håller vår höga kvalité och vilka som inte gör det.
  4. Alla som kommer vidare hos oss skall ha lämnat 2-3 referenser, visat sina betyg, och fyllt i ansökan om utdrag i belastningsregistret. Det tar ofta två veckor att få sitt utdrag från polisen och det kan vi inte göra något åt men vi har nu lagt ut blanketten för detta på hemsidan så att barnvakten kan skriva ut och skicka iväg den redan innan de kommer hit på intervju vilket påskyndar hela processen.
  5. Innan barnvakten presenteras för kund kontrollerar vi referenserna. Ibland har polisrapporten inte kommit tillbaka och då talar vi om det för kunden. Vill kunden vänta så väntar vi med att boka möte med barnvakten. Vill kunden ändå träffa barnvakten för en intervju går vi med på det. Dock skall barnvakten ha lämnat in sin polisrapport till oss innan han/hon börjar arbeta ute hos en familj och vi skriver kontrakt med barnvakten.
  6. Barnvakten bokas också upp på vår Nanny Certifiering efter intervjun om barnvakten går vidare.
  7. När barnvakten har fått ett uppdrag bokas han/hon in på Hjärt-Lungräddning riktat mot barn.
  8. Familjen får en film av barnvakten vilket är viktigt ur en säkerhetssynpunkt eftersom då vet familjen hur personen som skall komma hem till dem ser ut. Detta för att förhindra att andra personer kommer istället.
  9. Efter att en barnvakt startat hos en familj följer vi upp regelbundet och kontrollerar hur det går och att allt känns bra.
  • Dela

  • Kommentarerna är stängda.

    Nyheter på Nannynu!

    Läs de senaste nyheterna på Nannynu! här

    Kundundersökning

    99,4% kundnöjdhet. Under mars och april månad 2017 genomförde vi för tredje året i rad en kundundersökning med fina resultat. Resultatet visar bland annat att 99,4% av våra befintliga kunder gärna rekommenderar oss till vänner och bekanta. Undersökningen är gjord av Nannynu!.

    Veckans stjärna

    Julia är veckans stjärna! Vi tycker det är viktigt att lyssna på våra barnvakter och höra om deras jobb med barnen. Varje vecka uppmärksammar vi en barnvakt lite extra. Läs mer om varför Julia gillar sitt extrajobb som barnvakt. Vi har ca 1400 barnvakter på Nannynu!

    Utbildning, rekrytering & kvalitetskontroll

    På Nannynu! är säkerheten nummer ett! Barnvaktens säkerhetsmedvetenhet ska vara på högsta nivå och detta når vi genom rätt rekrytering, bakgrundskontroll och utbildning.

    Utmärkelser

    Nannynu! har genom åren fått fina utmärkelser. Sedan vi grundades år 2007 har vi fått flera utmärkelser. Utmärkelser

    Frågor och svar

    Ibland kan det vara första gången ni som familj tar hjälp av ett företag. Här har vi samlat frågor och svar på de vanligaste frågorna.
  • Kategorier